Nordsjøvegen - skilttype A
Nordsjøvegen - skilttype A
A_Soknal.jpg
Skiltype B2
Skiltype B2
Skilttype C2
Skilttype C2
The North Sea Route Magasin
The North Sea Route Magasin
Innhold og leder
Innhold og leder
16 perler på en snor
16 perler på en snor
Kommuneinformasjon
Kommuneinformasjon
Kart med kartreferanser til aktører
Kart med kartreferanser til aktører
Magasin_forside2.jpg
Nordsjøvegen - skilttype A
Nordsjøvegen - skilttype ADette er det største av de tre skilttypene. Tittel på skilt "The North Sea Route" står på kun på engelsk. Dette bidrar til å bygge merkevaren Nordsjøvegen som eksportvare og gir opplevelsen for norske turister mer tyngde. Logoen til avsender rett over tittelen og kan fungere for normenn som ikke er komfortable med utenlandsk.Korte konsise tekster3 turistfyrtårn#kommunenavn (merverdi i gratis reklame)QR kode leder direkte inn til de respektive undersider på Nordsjøvegen sin webside. De som har en egen websiden tilpasset turistens behov kan få QR kode linket til deres egen side. Reiseruten har fått hver sitt bilde for å skape interesse for å besøke flere steer langs Nordsjøvegen.Henvisning til det lokale turistkontor. Spør etter Nordsjøvegen magasinet. And ask for the North Sea Route Magazine. It´s free of charge.Forenklet kart med fokus på ruten, plasseringer, kjørevei, sykkelvei, vannvei samt opplevelser som bading og vikingattraksjoner.  
A_Soknal.jpg
Skiltype B2
Skiltype B2Samme informasjon som type A.
Skilttype C2
Skilttype C2Samme informasjon som type A
The North Sea Route Magasin
The North Sea Route MagasinUnder arbeid. Her er målsettingen å få en visuell gjenkjennelse til skiltene samt å gi brosjyren et innholdsmessig løft slik at at det blir enda mer spennende å lese om alle opplevelsene langs ruten samt bli et bedre verktøy for både turisten og for turistvertene. Vi ønsker med andre ord å forbedre produktet slik at det blir den beste turistbrosjyren på sør-vest landet.
Innhold og leder
Innhold og leder Lederen inneholder informasjon fra M. Idsøe om hva som er nytt i år, setter fokus på egne anbefalinger eller lignende vinklinger.Innholdsfortegnelsen skal inneha de tre turistfyrtårnene som er valgt for skiltene. På denne måten er det enkelt for turistverten å navigere og finne frem. Avstander er løftet opp og gjort tydeligere i forbindelse med kartet. Kartet er plassert på samme oppslag slik at man enkelt kan snakke om ruten.
16 perler på en snor
16 perler på en snorEn innledende artikkel som fremhever én attraksjon/opplevelse fra hver kommune. Denne artikkelen gjentas de neste to årene og på den måte får vi vist alle de tre turistfyrtårnene fra hver kommune.
Kommuneinformasjon
KommuneinformasjonKommunesidene er forenklet i layout slik at det skal bli enda enklere å finne frem og skille dem fra hverandre ved at kommunens navn er i fokus.
Kart med kartreferanser til aktører
Kart med kartreferanser til aktørerAnnonsen er her forenklet for at hver aktør skal komme tydeligere frem og for at det skal bli enlere å forholde seg til for turisten.Kartreferansene tydeliggjøres for enklere navigering og hensikten med kartet og annonsen forklares i tekst.
Magasin_forside2.jpg
info
prev / next